DigitalBlog | כתיבת תוכן לאתר אינטרנט פרטי

כתיבת תוכן לאתר אינטרנט פרטי


כתיבת תוכן לאתרים > כתיבת תוכן לאתר אינטרנט פרטי


כתיבת תוכן לאתר אינטרנט פרטי
כאשר יותר מ-76% מבעלי העסקים שמקימים אתר אינטרנט מתקשרים עם כותבי תוכן, אין ספק שכתיבת טקסטים לאתרי אינטרנט היא שירות נפוץ ופופולארי. הרעיון הוא שבעלי עסקים, מומחים ככל שיהיו בתחומם, יתקשו להעביר מסרים נכונים במילים ולגזור מתוך פועלם את ה"טריגרים" השיווקיים המתאימים. כלומר, המסרים שידברו אל הגולשים ויספקו להם את ה"טריגר" השיווקי הדרוש בכדי להפוך ללקוחות. 
 
כשבעל עסק מקים לעצמו אתר אינטרנט פרטי הוא זקוק לתוכן שיתפקד בשני מישורים מרכזיים. במישור הראשון, תוכן שיווקי אפקטיבי שמתחקה אחר הצרכים של הגולשים/הלקוחות ומספק להם מענה ותחושה שהם "הגיעו למקום הנכון". במישור השני, כתיבת תוכן שיודעת איך גוגל עובדת ואיך האלגוריתם שלה מאנדקס דרך טקסטים אתרים על תוצאות החיפוש. שילוב מקצועי בין שני המישורים הללו יוביל את אתר האינטרנט אל הארץ המבוטחת. 
 

כתיבת תוכן במישור הראשון – כתיבה שיווקית

כתיבה שיווקית היא כתיבת תוכן שמבוססת על היתרונות המרכזיים של העסק. דהיינו, היתרונות היחסיים של העסק לעומת מתחריו. מחיר אטרקטיבי, איכות יוצאת דופן, ניסיון עשיר, שירות בכל הארץ, זמינות מרבית וכדומה. מעבר לכך חשוב לדעת לייצר תוכן כפי שנהוג בתחום הספציפי. למשל, אם מדובר על טקסטים לאתר של עורך דין יש לשמור על שפה מקצועית נקייה ורהוטה, ואם מדובר על פנייה לאימהות יש להקפיד על אלמנטים רגשיים במידה. 
 

כתיבת תוכן במישור השני – כתיבה למנועי חיפוש

בשנים האחרונות חלו תמורות רבות ומשמעותיות בכל הנוגע לשירותי כתיבת תוכן לאתרים המיועדים לקידום בגוגל. בעבר מרבית התכנים שהיו "מיועדים לגוגל" הציבו במרכז צפיפות אדירה של מילות מפתח וביטויי חיפוש. לדוגמה, אתר אינטרנט שביקש למקם את עצמו למעלה בביטויי "דשא סינטטי" שילב כמעט בכל משפט שני בתוכן את הביטוי "דשא סינטטי". השילוב היה לא טבעי מבחינת הכתיבה והתחביר. האתר אמנם התקדם במנועי החיפוש אך פגע ברלבנטיות של גוגל מול הגולשים. 
 
גוגל, אשר מפעילה מנוע חיפוש שמבוסס על רלבנטיות, לא הייתה יכולה להמשיך ו"לסבול" את המניפולציות הטקסטואליות הללו. היא פיתחה בתגובה אלגוריתם מתוחכם שמתעדכן כל הזמן ומנטר תכנים לא איכותיים. כיום הגישה הרווחת לגבי כתיבת תוכן לאתרים בהתאמה לקידום היא בראש ובראשונה כתיבה שמספקת ערך מוסף. הרציונל הוא שאם התוכן איכותי וממוקד, ביטויי המפתח יופיעו בו בלאו הכי. 
 

אלו עמודים צריך לכתוב באתר?

סוג העמודים באתר אינטרנט משתנה מאתר לאתר ומעסק לעסק. אולם בכל אתר אינטרנט דרושה תמיד כתיבת תוכן של עמודים מרכזיים כמו דף הבית, עמוד אודות ועמוד שירותים. נהוג לחלק את השירותים לעמודי תוכן נפרדים. מעבר לכל אלה, כתיבת תוכן לאתר אינטרנט פרטי כוללת עמודים נוספים כמו שאלות ותשובות, תוכן מעמיק על ההיסטוריה של החברה, סיפורי הצלחה, קטלוג ווירטואלי (בחנויות אינטרנט) ועוד. יש להקפיד על כך שלכל עמוד תוכן באתר יהיה טקסט מקורי ואיכותי משלו. 
 

מעוניין בהצעת מחיר לבניית אתר? התייעץ עם המומחים שלנו

חיפוש במערכת המידע
מה חדש?