DigitalBlog | תהליך בניית אתר אינטרנט

תהליך בניית אתר אינטרנט


בניית אתרים באינטרנט > תהליך בניית אתר אינטרנט


תהליך בניית אתר אינטרנט

הגעת להחלטה להקים אתר לקידום העסק, אבל השוק מלא מידע ואין לך מושג מאיפה מתחילים ?


לפניך מדריך שיעשה לך סדר בבאלגן, ויחד עם זאת ידגיש עבורך את הפרטים העיקריים שכדאי לשים לב אליהם לפני קבלת החלטות.
תחילה, עלינו לחשוב מהי מטרת האתר. האם האתר נועד להיות אתר תדמיתי, אתר קטלוגי או לחלופין אתר המשמש לקנייה ברשת.
לאחר שנגדיר את התועלת אשר ברצוננו להפיק, יהיה קל יותר עבורנו להתחיל בעבודה מעשית.

תהליך הקמת אתר

תהליך זה נחלק בבסיסו למספר שלבים, המשלבים בין רצון הלקוח המעוניין בבניית אתר, לבין תפקידו של בעל המקצוע:


1.שלב אפיון הפרויקט
2.שלב UI –  ממשק משתמש (User Interface)
3.שלב העיצוב
4.שלב הפיתוח
5.בדיקת איכות - QA


שלב ראשון – אפיון הפרויקט

שלב זה מתבצע ע"י מומחה או חברה המתמחה בתהליך בניית אתרים, הבונה ייחד עם הלקוח סקיצה ראשונית, המתארת את אופי האתר ונקודות הגישה העיקריות אשר יוצגו בתוכו.
בשלב זה רצוי להתייחס לאספקטים של אופטימיזציה, ההופכים את האתר לאופטימלי בהיבט הקידום במנועי חיפוש ברשת.
ככלל, ככל שהאתר מכיל בתוכות מרכיבים רבים יותר, כגון גלריות, מערכת יצירת קשר ובלוגים, עלותו תהיה גבוהה יותר
זהו השלב בו כדאי להבחין האם הכימיה בינינו, לבין האדם המספק עבורנו את השירות, טובה, מאחר וזו יכולה לסייע בהבנת רצון הלקוח ודרישותיו, בהמשך ההליך.

 

שלב שני – UI (ממשק משתמש)

זהו שלב בתהליך בו מגדירים את אופי האת,  ומתמקדים במתן מענה ללקוח הפוטנציאלי ע"י יצירת חווית גלישה נוחה וידידותית למשתמש.   
תוכן האתר צריך להיות מסודר באופן היררכי, ע"פ רמת חשיבותו, על מנת להפיק את התועלת המרבית.
תכנון נכון של אופי האתר מאפשר לבעליו לחזות את התנהגות הגולש,  וע"י כך להפיק לקחים שישמשו לצורך מינוף בעתיד.

 

שלב שלישי - עיצוב

עיצובו הגרפי של אתר, מהוה נתח גדול ברמת מידת השפעתו על הלקוח, על כן יש לברורו בקפידה ולהשקיע בו מחשבה רבה.
שלב העיצוב הוא השלב בו נבנה לאתר חזות, שתפקידו לשקף לקהל את המסר(תחושה?) אשר בעל המותג מעוניין להעביר, ובכך למשוך אליו קהל יעד רב.
בשלב זה, מתרגם המעצב הגרפי את הסקיצה הנעשתה בשלב האפיון, לכדי תוצר גרפי ממוחשב. חלק זה בתהליך בניית אתר, היינו בעל משמעות רבה עבור בעל האתר, מאחר והוא מתייחס לעיצובם של הפרטים אשר מהם יורכב לבסוף האתר הרצוי.
בהליך הגרפי, חיוני מאוד שבעל האתר יהיה בקשר עם המעצב, בכדי שיתאפשר לו לעדכנו לגבי רמת שביעות רצונו מהעיצוב ובו בזמן להתאים את דרישותיו לתוצר הסופי.
בכדי לצלוח בפרויקט, חשוב לשים דגש על עדכונו השותף של בעל האתר בכל הנוגע להחלטות עיצוב.
בעידן היום, שוק העיצוב רווי במעצבים גרפים אשר משתלבים בתחום הקמת אתרים ומסתפקים בעדכון בעל האתר אודות התקדמות התוצר באופן חלקי. מאידך, ישנם בעלי תפקיד אשר מקפידים לבצע עבור הלקוח עדכון מקיף של כלל הדפים שעוצבו עבורו. חלקם אף יגדילו לעשות,  ויציגו בהליך העבודה הדמיה של האתר העתיד לעלות לאוויר.


שלב רביעי – פיתוח האתר

פיתוח אתר, מתייחס לבניית מערכת תפעולית וחיבור בין התוכן לעיצוב. בכדי לבצע את שלב הפיתוח, נדרש ידע בשפת HTML, המאפשרת לעורך האתר ליצור דפים מורכבים, המשלבים תמונות ותכנים, ולאפשר את מידת הנגישות אליהם באופן שווה לכלל המשתמשים, ללא תלות בסוג המחשב או סוג הדפדפן.
בעת בניית אתר, יש להגדיר את השפה.

שלב הפיתוח והגדרת השפה, מכיל בתוכו שתי קטגוריות שונות :

שפת שרת -
שפה זו מכילה קוד שתפקידו לבצע בדיקות שונות לגבי אופי הגלישה של המשתמשים באתר. קוד זה אינו חשוף לגולשים, ועל כן לא מאפשר להם לבצע בו שינויים.
שפת לקוח -
זוהי שפה אשר מכילה קוד פשוט בשפת HTML / DHTML, המגיע מן השרת אל הדפדפן ושם הוא מוצג. פיתוח באמצעות שפה זו, נעשה ע"י שימוש באינפורמציה המגיעה מפעולות המשתמש המתבצעות ע"י שימוש במקלדת ובעכבר.


שלב חמישי –  QA - בדיקות איכות

עם סיום בניית תהליך פיתוח האתר, ניתן לומר כי הוא כבר מוכן לשימוש.
בכדי שהאתר יפעל באופן תקין ללא כל תקלה, נדרש לבצע בדיקות איכות.
בדיקות איכות מתבצעות באמצעות הפעלת הפונקציות השונות הקיימות באתר, ותיעוד התקלות המתגלות לצורך טיפול בהן. שלב זה מתופעל בעיקרו ע"י מומחה, אך מומלץ גם לבעל האתר לערוך מעקב, ולבדוק האם האתר פועל כפי שקיווה.

בשעה טובה, האתר עלה לאוויר. ומה עושים עכשיו?

בשלב זה, כדאי ואף רצוי לדאוג לקידום האתר. במידה ובונים אתר בחברה מקצועית, הרי שקידום האתר כבר החל, אך חשוב לבצע את הקידום באופן שותף גם בעתיד.
בכדי שתוצאות החיפוש האורגניות לא יפחתו, יש לעבוד על קידום האתר באופן רציף, הכולל בין השאר הפצת מאמרים, כתיבת בלוגים, קישורים פנימיים והדגשות.
על מנת ליצור חשיפה גדולה, מומלץ להרחיב את הקידום באמצעות שיווק ע"י אפיקים שונים, כגון: רישום לאינדקסים, פרסום ממומן בGoogle, שיווק באמצעות פרסום סרטונים    
ב YouTube וכדומה.

ולסיכום..

הכי חשוב לבחור בקפידה את בעל המקצוע, כי ככל שעבודתו תהיה מקצועית וטובה, כך גם תפיקו את המרב מאתרכם.

בהצלחה !


מעוניין בהצעת מחיר לבניית אתר? התייעץ עם המומחים שלנו

חיפוש במערכת המידע
מה חדש?